середа

Цикл уроків з алгебри 7 клас №3

Мета: свідоме засвоїти учнями змісту властивості піднесення степеня до степеня, виробляти вміння виконувати перетворення виразів із застосуванням раніше набутих знань про властивості степеня в комплексі з названою властивістю; систематизувати знання учнів про властивості степеня. Розвивати позитивні риси особистості. Виховувати почуття патріотизму, вміння спостерігати, знаходити закономірності, аналізувати.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Серед вправ, запропонованих учням для виконання вдома, на особливу увагу заслуговують: № 1 (8, 9), № 2. Тому їх перевіримо (біля дошки працюють два учні). Усі інші учні самостійно виконують завдання бліцконтролю.
№ 1. Які з рівностей правильні:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ?
№ 2. Запишіть у вигляді степеня з основою :
1) ; 2) ; 3)   ; 4) .
№ 3. Обчисліть .
Під час перевірки виконаних вправ бліцконтролю, повторюємо вивчену напередодні властивість частки степенів з однаковою основою та основну властивість степеня.
ІІ. Робота з випереджальним домашнім завданням
На дошці записано умову домашнього завдання (див. № 3 домашнього завдання попереднього уроку) й учні самостійно працюють над заповненням таблиці:
Степінь
Основа степеня
Показник
Запис у вигляді добутку
Спрощений вираз
Запис у вигляді тотожності
Висновки
Корекція
1
2
3
4







ІІІ. Засвоєння знань
Основна навчальна мета уроку не тільки сформулювати відповідну властивість степеня, а й виділити «місце» цієї властивості серед вивчених раніше властивостей степеня. Тобто учні повинні усвідомити не тільки те, що під час піднесення степеня в степінь основа не змінюється, а показники перемножуються, але й той факт, що вивчені властивості дають нам можливість у разі, коли мова йде про добуток або частку, або степінь степеня (для добутку й частки основа повинна бути однаковою), виконувати дії тільки із показниками цих степенів.
Доведення властивості степінь степеня проводимо, спираючись на основну властивість степеня.
Запис у зошитах учнів має такий вигляд:
Конспект 9
Степінь степеня
1. Якщо  — будь-яке, ,  — натуральні числа, то .
2. Приклад: 1) ; 2) ;
3)
IV. Застосування знань. Засвоєння вмінь та навичок
Серед вправ, що винесені на опрацювання, виділяємо вправи на:
1) на закріплення алгоритму піднесення степеня до степеня;
2) на подання степеня у вигляді степеня і заданим показником;
3) вправи, що передбачають комплексне застосування алгоритмів множення та ділення степенів з однаковою основою та піднесення степеня до степеня.
Виконання усних вправ
1. Піднесіть до степеня:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) .
2. Поставте замість * таке число або букву, щоб запис був правильним (якщо це можливо).
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
3. Степенями яких натуральних чисел є числа: 4; 8; 9; 16; 25; 27; 32; 36; 49? Яким чином ви продовжили б цей ряд?
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ;
6) ; 7) ; 8) .
Найтиповіші помилки, які слід одразу ж попереджувати — це плутанина з діями, що їх треба виконувати з показником; по-друге, робота зі знаками (привчаємо учнів до того, що знаки виразів треба визначати в першу чергу), по-третє, стежимо за порядком виконання дій: піднесення до степеня — дія 3-го ступеня, виконується в першу чергу (якщо немає інших); множення і ділення — дії 2-го ступеня, виконуються в другу чергу, причому в порядку, в якому вони записані (якщо читати зліва направо).
1) ; 2) ; 3) ; 4) ;
5) ; 6) .
У прикладах № 2 (№ 6) звертаємо ще раз увагу на те, що під час множення і ділення степенів за вивченим алгоритмом необхідно, щоб степені мали однакову основу, тому перехід до однієї основи (цей термін треба виділити й акцентувати на ньому) є першим обов’язковим кроком під час розв’язування цих вправ.
1) ; 2) .
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
5*. Подайте  у вигляді степеня з основою: .
V. Підсумок уроку. Рефлексія
1) ; 2) ; 3) ; 4) ;
5) ; 6) ; 7) ;
8) ; 9) ?
Чому?
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) ;
7) ; 8) .
1) ; 2) ; 3) ; 4) .

1) ; 2) .

Немає коментарів:

Дописати коментар